Portret de voluntar: Violeta Seria

vioSă lucrezi împreună cu oameni pe a căror seriozitate ştii că te poţi baza, oameni implicaţi şi care fac cu pasiune şi devotament fiecare lucru în parte este o reală plăcere. Un astfel de om este şi Violeta Seria. O tânără de cuvânt, plină de viaţă, cu aspiraţii înalte şi cu o dorinţă puternică de a-i ajuta pe cei din jurul ei.

Violeta, ce ne poţi spune despre tine?

Am 23 de ani şi m-am născut în Galaţi, acolo unde am urmat şi Facultatea de Sociologie. În prezent sunt studentă la master la Facultatea de Geografie şi Geologie, în domeniul dezvoltării regionale (în limba franceză).

Ce te-a determinat să devii voluntar?

Mi-am dorit dintotdeauna să mă implic în astfel de activităţi dar în Galaţi nu cunoşteam nicio astfel de fundaţie. Abia când am ajuns în Iaşi, o prietenă mi-a vorbit de Bethany şi am devenit voluntar aici. Mi-am dorit să fac acest lucru din dorinţa de a le veni în ajutor persoanelor  pe diferite planuri.

De cât timp eşti voluntar la Bethany?

Sunt voluntară de mai bine de un an. Mai precis din ianuarie 2012.

În ce tip de activităţi te implici la Bethany?

Particip la activităţile de socializare cu copiii de la Spitalul Sfânta Maria. Acolo timp de o oră, două încercăm să-i ajutăm pe copii să mai uite de boală, de suferinţă şi să-i facem să privească spitalul ca pe un mediu mai prietenos, mai plin de culoare. De curând am început să particip şi la şedinţele de terapie ocupaţională. Nu am participat decât la două dintre ele, dar am fost impresionată de modul în care aceşti copii reuşesc să depăşească starea lor fizică şi să privescă viaţa cu optimism şi speranţă.

Ce poveşti ai întâlnit aici? Te-a impresionat vreuna în mod special?

În primele activităţi la care am participat, am întâlnit  un copil care pe plan material nu ducea lipsă de nimic.  Mi-a sărit în braţe şi mi-a spus că mă iubeşte, deşi mă cunoscuse cu 5 minute în urmă. Am aflat ulterior că părinţii lui au funcţii foarte înalte şi probabil că îi acordau foarte puţin din timpul lor, astfel încât micuţul ducea o lipsă acută de afecţiune.

Cum menţii echilibrul între viaţa personală, studii şi voluntariat?

Fiind studentă la master şi neavând un loc de muncă, nu-mi este foarte greu să-mi organizez timpul. Imi îndeplinesc cu seriozitate atribuţiile de studentă, iar în timpul care îmi rămâne mă bucur să ştiu că sunt utilă prin participarea la activităţile fundaţiei.

Ce satisfacţii îţi oferă această experienţă?

Aşa cum spuneam, cea mai mare satisfacţie e sentimentul că pot fi utilă celor din jur, că îi pot ajuta atât cât îmi stă în putere. Cred de asemenea că, într-o mică măsură, contribuţia mea poate schimba în bine vieţile oamenilor pe care încercăm să-i sprijinim, să-i încurajăm. Şi, să nu uit şi de prieteniile frumoase pe care le-am legat cu cei pe care i-am întâlnit.

În ce manieră crezi că te ajută o astfel de experienţă?

Cred că am învăţat să relaţionez mai bine cu cei din jur, să lucrez în echipă, să-mi dezvolt abilităţile de comunicare, să-mi dezvolt creativitatea. Am învăţat să fiu mai recunoascătoare pentru tot ce am: pentru sănătate fizică şi psihică, pentru familie, prieteni etc.

Crezi că există un portret ideal al voluntarului?

Dacă ar fi să fac un portret al voluntarului cred că ar trebui să fie o persoană care să aibă capacitatea de dăruire, de sacrificiu, de a empatiza. Să nu-i lipsească dragostea de oameni, pe care să o împartă tuturor. Pentru că dragostea este limbajul pe care toţi îl înţeleg.

Ai vreun sfat pentru cei care nu sunt încă voluntari?

I-aş sfătui să nu mai piardă timpul şi să caute o fundaţie unde cred ei că ar putea să se facă utili. Fiecare din noi are anumite daruri şi talente şi a le pune pe acestea în slujba semenilor e cel mai frumos lucru pe care l-am putea face. Nici eu nu am bănuit câtă satisfacţie îţi poate aduce voluntariatul. Acum regret că nu m-am înscris mai demult.

 

Lasă un răspuns

