Portret de voluntar: Sabina Căruntu

sabina

Continuăm să vi-i prezentăm pe voluntarii noştri, cei care se numără printre oamenii datorită cărora proiectele Fundaţiei Bethany devin realizabile. Astăzi faceţi cunoştinţă cu Sabina Căruntu. O tânără pentru care voluntariatul a ajuns să fie un stil de viaţă.

1.Sabina, ce ne poţi spune în câteva cuvinte despre tine?

Vă pot spune că sunt studentă în anul III  la Facultatea de Litere. Sunt din Dorohoi, am 21 de ani, iar prietenii îmi spun Sabiniş.

2.Spune-mi acum, te rog, ce te-a determinat să devii voluntar? 

Am ajuns să fiu voluntară pentru că o prietenă de a mea s-a înscris şi aşa m-am înscris şi eu. Consider că nu poţi fi student fără să faci voluntariat.

3. Frumos motto, dacă pot să zic aşa. De cât timp faci voluntariat la Bethany? În ce tip de activităţi te-ai implicat până acum în cadrul fundaţiei?

Fac voluntariat din luna mai a anului trecut, iar activitatea în care sunt implicată săptămânal e terapia ocupaţională.

4.Dintre toate poveştile  pe care le-ai întâlnit aici, există vreuna care să te fi impresionat? Care să fi lăsat „amprente” asupra sufletului tău?

Da. Îmi amintesc de o fetiţă fără picioruşe, care văzându-i pe ceilalţi copii mi-a zis „vreau să dansez”, moment în care am început să plâng.  Şi îmi mai amintesc şi de o altă fetiţă care mi-a spus că sunt prietena ei.

5.Îmi imaginez că astfel de situaţii te motivează şi mai mult în ceea faci. Dar cu toate astea, vreau te întreb totuşi ce satisfacţii îţi oferă această experienţă?

Consider că cele mai mari satisfacţii pe care le poţi avea sunt prietenii noi pe care ţi-i faci, dar şi faptul că te simţi util şi primeşti aprecierea celor din jur.

6.Cât de folositoare crezi că este o astfel de experienţă ?

Din punct de vedere profesional, nu ştiu cât de mult te ajută. În schimb, ai prilejul de a învăţa multe lucruri din trainingurile organizate, îţi poţi îmbunătăţi comunicarea cu ceilalţi şi totodată, îţi poţi consolida încrederea în propriile forţe.

7.Simţi că lipseşte ceva din experienţa de voluntariat pe care o ai?

Nu ştiu dacă lipseşte ceva. Depinde foarte mult cât de dispusă este persoana respectivă să se implice. În cazul meu cred e nevoie de mai mult devotament.

8.Acum pe final, ce sfat ai avea să le dai celor care vor să îţi calce pe urme?

Nu pot să le spun decât să fie voluntari! Este, după părerea mea, modul prin care ajutându-i pe ceilalţi, se ajută şi pe ei înşişi.

Lasă un răspuns

