Portret de voluntar: Tiberius Cantaragiu

TiberiusNoi, cei de la Bethany, am învăţat de-a lungul timpului că lucrurile ies mai bine atunci când sunt făcute cu drag. Am mai învăţat şi că fiecare gest, oricât de mic ar fi, contează. Iar sprijinul celor care se implică în activităţile pe care le desfăşurăm este nepreţuit pentru noi.

Pe aceşti oameni vrem să îi cunoşti şi tu, fapt pentru care ţi-am pregătit un interviu cu Tiberius, unul dintre voluntarii fundaţiei noastre.

 1. Vrei să te prezinţi pentru noi în câteva cuvinte? (Nume, Vârstă, Locul naşterii, Studii)

Mă numesc Tiberius Cantaragiu, dar prietenii îmi spun Tibi. Studiez la Facultatea de Teologie Ortodoxă „D. Stăniloaie”, sunt din Târgu Ocna şi am 24 de ani.

2. Ce te-a determinat să devii voluntar?

Aş putea spune că dragostea pentru copii, dar şi dorinţa de a-mi ocupa timpul liber au fost motivele pentru care am devenit voluntar.

3. De cât timp eşti voluntar la Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany?

Sunt voluntar aici de 1 an şi o săptămână, mai exact.

4.În ce tip de activităţi eşti implicat la Bethany? Cât de des participi? 

Particip la activităţi ce implică copii şi bătrâni, în fiecare săptămână.

69577_435637576516521_1825487496_n

5. Ce poveşti de viaţă ai întâlnit aici? Care dintre acestea a avut cel mai mare impact asupra ta?

Cred că toate poveştile de la Spitalul de Copii au avut impact spiritual, dar mai ales duhovnicesc.

6.Cum menţii echilibrul între viaţa personală, studii şi voluntariat?

Printr-o planificare riguroasă a tuturor activităţilor atât din cadrul fundaţiei, cât şi în mediul şcolar şi extracurricular.

7.Ce satisfacţii îţi oferă această experienţă?

Atât duhovniceşti, cât şi spirituale. Pe primul plan se situează faptul că timpul petrecut cu bătrânii şi copiii este un timp câştigat atât în folosul unei formări spirituale apreciabile, cât şi nevoii de a creşte numărul faptelor bune. Apoi, pe plan profesional îmi completează competenţele de socializare cu toate categoriile de vârstă.

8. În ce măsură crezi că te ajută o astfel de experienţă?

Consider că mă ajută să îmi formez un discurs bun şi să îmi dezvolt aptitudinile de bun orator.

9. Ce simţi că lipseşte din experienţa de voluntariat pe care o ai?

Cred că lipsesc exemple de voluntari cu mai multă experienţă de la care aş avea ceva de învăţat. Ceva mai mult faţă de ceea ce fac deja.

tibi3

10.Ce părere au prietenii tăi despre faptul că faci voluntariat?

Le stârnesc curiozitatea în ceea ce priveşte petrecerea timpului liber în folosul celor din jur. Sunt entuziasmaţi atunci când le povestesc despre timpul petrecut cu o mulţime de copii, despre modul în care ne jucăm, despre lucrurile pe care le învăţăm împreună. Sunt dornici să participe la activităţile ce implică prezenţa persoanelor de vârsta a III a întrucât unii dintre ei nu interacţionează prea des cu persoane din această categorie.

11.Crezi că există un portret ideal al voluntarului? Cine poate fi voluntar?

Poate fi voluntar orice om care arată dorinţa de a fi folositor nu doar sieşi, ci şi celui de lângă el. Voluntarul ideal este cel care îi îndrăgeşte pe cei din jurul său.

12.Ai vreun sfat pentru cei care nu sunt voluntari încă?

Preţuieşte timpul prin împărtăşirea lui cu cei din jur. Arată celui de lângă tine că un timp câştigat e un timp petrecut în comuniune!

Lasă un răspuns

